Tipy a rady,
jak postupovat
při reklamaci zboží
či služby

Pročtěte si naše návody a rady, jak postupovat, pokud byla vaše reklamace zamítnuta. Rádi vám pomůžeme a poskytneme podporu, abyste za zamítnutou reklamaci dostali zpět peníze nebo zboží bez vad.

Máme mnohaleté zkušenosti a víme, jak postupovat, abyste se domohli svých práv. Inspirujte se našimi radami nebo se na nás přímo obraťte. Naši advokáti vás budou při vymáhání zamítnuté reklamace bezplatně zastupovat - náklady na jejich služby hradí ze zákona protistrana.

Více informací

Praktické tipy pro uplatňování reklamace vadného zboží

Vadu zboží vytkněte u prodejce bez zbytečného odkladu poté, co se projevila, nejlépe do šesti měsíců od koupě zboží (platí pak domněnka, že vada zboží existovala již v době jeho koupě).

Vadu doporučujeme vytknout u prodávajícího písemně před vlastním odevzdáním zboží prodejci. Pro posouzení reklamace doporučujeme fotograficky (např. mobilním telefonem) zdokumentovat stav zboží (stává se, že během reklamace dojde k dalšímu poškození zboží prodejcem).

  • nechte si písemně potvrdit, kdy byla reklamace z vaší strany učiněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace jste zvolili
  • pokud může být vada zboží bezodkladně odstraněna, můžete v zásadě nejprve požadovat pouze bezplatné odstranění vady
  • pokud by oprava zboží nebyla proveditelná, můžete požadovat výměnu za nové zboží
  • v případě, že ani výměna za nové zboží není možná, můžete odstoupit od kupní smlouvy a požadovat úhradu kupní ceny